Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] Błąd od syreny alarmu i stracenie się radia po kodowa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] Błąd od syreny alarmu i stracenie się radia po kodowa

    Kolego oolsztyniak - uważaj z tekstami typu "1.2 tsi 85KM można jechać prawie 200km/h" zaraz Cię zjadą specjaliści, którzy nie jechali tym silnikiem i stwierdzą, że nie masz racji.
    Kolega nie twierdził, że jechał wersją 85KM, bo jeśli opis ma dobry to dysponuje wersją 105KM.

    Zresztą ja jechałem swoją F2 w cztery osoby prawie 180Km/h (fabryka deklaruje 174km/h) i nie jest to jakiś powód do dumy. Ot dało się osiągnąć i tyle, czas trwania tego "wyczynu" nie napawa optymizmem.

  • #2
    [O2FL] Błąd od syreny alarmu i stracenie się radia po kodowa

    Witam wszystkich.
    Nie dawno zaopatrzyłem się w kabelek HEX+CAN i pierwsze połączenie:
    Kod:
    Address 09: Cent. Elect. (J519)       Labels: 1K0-937-08x-09.lbl
       Part No SW: 1K0 937 087 D    HW: 1K0 937 087 D
       Component: BCM PQ35  H   103 0541  
       Revision: 00103 AE    
       Coding: 40180AB8B041B1C040080080110001E4030000AE624D81605C0440000000
       Shop #: WSC 73430 790 00000
       VCID: 326F1EFBD10B
    
       Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 C
       Component: Wischer 08090  22  0601 
       Coding: 00D7B7
    
       Subsystem 2 - Part No: 1Z0 951 171 
       Component: Innenraumuebe  008 5101 
    
       Subsystem 3 - Part No: 1K8 951 605 
       Component: LIN BACKUP HO  H09 9002 
    
    1 Fault Found:
    01134 - Alarm Horn (H12) 
                000 -  - 
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 01100000
                        Fault Priority: 4
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 226
                        Mileage: 180665 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2105.14.08
                        Time: 18:20:24
    
                 Freeze Frame:
                            Term 15 On
                        Voltage: 12.05 V
                            ON 
                            ON 
                            Term 50 Off
                            OFF 
                            OFF
    Dodam, że syrena alarmu się włącza gdy się wzbudzi alarm (po zakupie w ogóle nie działała ale po tym jak auto było u mechanika na wymianie sprzęgła i odłączył akumulator zaczęła działać). Po skasowaniu błąd powraca ale przed pierwszym skasowaniem nie ryglowały się zamki (dioda przy drzwiach po zamknięciu z pilota świeciła przez ok 5s, teraz miga, no i teraz nie da się otworzyć drzwi klamka od środka po zamknięciu ich pilotem), po skasowaniu już się ryglują.

    Zachciało mi się też zrobić doświetlanie zakrętów halogenami i opuszczanie lusterka wstecznego po włączeniu wstecznego. Wszystko się niby udało ale straciło się po tym połączenie z radiem (a nawet nie "dotykałem" CAN Gateway ani Radia). Radio działało ale nie reagowało ani na zapłon ani na sterownie z kierownicy, nie wyświetlało też komunikatów z klimatronica. W CAN Gateway pojawiły się takie błędy:
    Kod:
    Address 19: CAN Gateway        Labels: 1K0-907-530.lbl
       Part No SW: 1K0 907 530 AA    HW: 1K0 907 951 
       Component: J533  Gateway   H16 5223  
       Revision:   H16       Serial number: 4120K0982202E1
       Coding: E9807F06000202002302
       Shop #: WSC 73430 790 00000
       VCID: 66C7B2AB2D43
    
    2 Faults Found:
    01305 - Databus for Infotainment 
                004 - No Signal/Communication
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 01100100
                        Fault Priority: 1
                        Fault Frequency: 9
                        Reset counter: 227
                        Mileage: 180671 km
                        Time Indication: 0
    
    01304 - Radio 
                004 - No Signal/Communication
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 01100100
                        Fault Priority: 2
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 227
                        Mileage: 180671 km
                        Time Indication: 0
    ...a Radio:
    Kod:
    Address 56: Radio
    Cannot be reached
    Kasowanie błędów nic nie dawało, pomogło dopiero odłączenie akumulatora. Nie wiem czy to był problem w kablu/oprogramowaniu czy kwestia temperatury, czarne auto w pełnym słońcu na placu koło godziny 12, w środku było z 50°C albo i lepiej.

    Na marginesie dodam, że jeśli chodzi o samą diagnostykę to AutoCom/Delphi CDP jest o wiele bardziej przejrzysty i wygodny.

    Komentarz


    • #3
      co do syreny to bateria już jest słaba... to się wymienia w komplecie w sensie syrena z baterią
      service by Auto Tar

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Luk@s
        to się wymienia w komplecie w sensie syrena z baterią
        niekoniecznie
        ostatnio ktoś na forum wrzucił jak samemu wymienic baterie w syrenie

        to, że masz problem z radiem może świadczyć o tym, że czasowo traci kontakt CAN z gatewayem
        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

        Komentarz


        • #5
          Połączenie z CAN Gateway było, brak był natomiast połączenia CAN Gatewaya z radiem... strasznie namotana jest w tej Skodzie i chyba we wszystkich VAGach. Dotychczas "bawiłem" się tylko z Fiatami.

          Komentarz


          • #6
            tzok, radio z gatewayem i autem komunikuje się za pomocą tzw infostrady-przez gateway właśnie i tego dotyczy twój pierwszy błąd
            skoro nie było połaczenia cos jest na rzeczy w kabelkologii - nie był wypinany gateway albo radio?
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz


            • #7
              Jeśli już chodzi o precyzję to Gateway to jest węzeł pośredniczącym CAN, który obsługuje "podsieć" infotainment (dziwne rozwiązanie z punktu widzenia idei CAN, tak jakby radio samo w sobie nie miało CANu, ale ma). Z samym modułem Gateway komunikacja była i żadnych błędów nie było, tylko radio położyło podsieć infotainment (w sumie to po to jest to wydzielona podsieć). Samo radio niby działało ale było jakby "przywieszone" - na przyciski reagowało z duuużym opóźnieniem.
              Auto to "rozbitek" kupiony od handlarza, który z kolei odkupił go z banku (oczywiście wystawiony jako niebity ale długo przy tym nie obstawał). Auto było na tyle poważnie rozbite że poduszki musiały odpalić ale są całe więc trzeba przyjąć, że deska była wymieniana. Niemniej cała elektryka działa, jedynie standardowe problemy - zacinająca się szyba pasażera (akurat te drzwi były na 100% wymieniane), popalone LEDy w kierunkowskazach w lusterkach (już wymienione) i w 3cim stopie (jeszcze nie wymienione).
              Później na nowo zrobiłem kodowanie i już wszystko działało więc chyba po prostu radio się zawiesiło od upału i położyło tym samym całą sieć infotainment (segment sieci CAN obsługiwany przez gateway).

              Komentarz


              • #8
                tzok, może wiązka radia jest gdzieś przytarta?
                albo wtyczki od gatewaya?CE?
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X